Szukaj

Odpowiedzialność w modzie

Gauforhome, 19 maj 2019
Odpowiedzialność w modzie

Do 24 kwietnia 2013 roku, kiedy to zawaliła się ośmiokondygnacyjna szwalnia Rana Plaza w Bangladeszu metka „made in Bangladesh” była częstym widokiem na ubraniach z sieciówek.

Świat się dowiedział, że kosztem było życie 1127 niewinnych osób pracujących w Rana Plaza.

Od tego dnia jednak wiele się zmieniło, wielkie firmy produkujące tanią odzież sezonową wydały olbrzymie pieniądze, aby zatrzeć po sobie ślady, przeniosły fabryki, zorganizowały konferencje prasowe, zasadziły tysiące drzew, rozsądniej dobierają podwykonawców…

Świat odetchnął z ulgą i z czystym sumieniem ruszył na wyprzedaże.

Ale czy na pewno coś się zmieniło?

Kiedy kilka lat później Świat zaczął zwracać uwagę na miliony ton odzieży co roku wyrzucanej na śmietnik, na toksyczność przemysłu odzieżowego, sieciówki znów zaczęły reagować wprowadzając krótkie kolekcje z ekologicznych materiałów, rozpoczęły zbiórkę używanej odzieży, a w ciągu zaledwie roku przeszły tak gruntowną przemianę, że zaczęły stawiać się za wzór odpowiedzialnej mody organizując prelekcje, pouczając i punktując swe „etyczne” zachowania… tracąc przy tym pamięć, a przynajmniej mając nadzieję, że my ją straciliśmy.

Dziś wiemy, że kosztem jest zagrożony ekosystem Ziemi.


Ale już się poprawili, już zaczynają rozumieć i zmieniają świat na lepsze… to chyba dobrze, prawda?


Pytanie brzmi, jakie nieodpowiedzialne i ZŁE rzeczy robią dziś i będą je robić z pełną świadomością do czasu, aż Świat po raz kolejny złapie ich za rękę?

Odpowiedzialność to nie t-shirt za 19.90zł.

Odpowiedzialność to otwarte oczy, to zadawane pytania, to świadome wybory dokonywane każdego dnia.

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów